طرح و نقش

از گوشه و کنار جهان:

نقاشی‌های بتان لورا وود، بر روی قالیچه‌های شرکت ایتالیایی CC-Tapis

سرویس اخبار خارجی سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

مجموعه چهار فرشی بتان لورا وود (Bethan Laura Wood)، برای شرکت فرش CC-Tapis که در Salone del Mobile 2022  ایتالیا به نمایش درآمده است، مجموعه طرح‌های گیاهی این طراح مقیم لندن را به نمایش می‌گذارد.

این کار به عنوان یک سرگرمی دوران قرنطینه در طول ماه‌های زیادی که بتان به ناچار در حبس بود شروع شد: وومجموعه چهار فرشی بتان لورا وود (Bethan Laura Wood)، برای شرکت فرش CC-Tapis که درSalone del Mobile 2022 ایتالیا به نمایش درآمده است، مجموعه طرح‌های گیاهی این طراح مقیم لندن را به نمایش می‌گذارد.د، در این فرصت مجموعه‌ای از گیاهان پر طراوت خود را طراحی کرد. اکنون، نقاشی‌های ساده جوهر روی کاغذ سفید او توسط دستان ماهر بافندگان سی‌سی تاپیس به مجموعه‌ای از فرش‌های سیاه و سفید تبدیل شده است که طرح‌ها را به شکلی تقریباً انتزاعی بازسازی می‌کند.

مجموعه «Euphorbia» که در نمایشگاه میلانی برند در طول هفته طراحی میلان ۲۰۲۲ و همچنین در نمایشگاه ارائه شد، بخشی از مجموعه همکاری‌های خلاقانه رو به رشد CC-Tapis با گروه متنوعی از طراحان خلاق است که شاملPatricia Urquiola ، Sabine Marcelis، Garth Roberts   و بسیاری دیگر می‌شود.

وود، یک همکار طولانی مدت و پرکار در مجموعه‌های CC-Tapis است. فرش‌های جدید او بازتولید وفاداری از نقاشی‌های توام با مدیتیشن و سیاه و سفید او هستند که ساقه‌های پر طراوت گیاهی، فرم‌های پیچ‌خورده و در حال رشد آن‌ها را شبیه «خوشنویسی زنده» به تصویر می‌کشند. این مجموعه شامل یک قالیچه بزرگ و یک سه‌گانه کوچک‌تر است که نقاشی‌های جوهری وود را با پشم سیاه روی یک زمینه روشن ارایه می‌کند.

وود خاظر نشان می‌کند: «زمانی که حدود ده سال پیش به آپارتمانم نقل مکان کردم، شروع به جمع‌آوری ساکولنت‌ها و کاکتوس‌های غیرمعمول روی لبه پنجره‌ام کردم. هر بار که یک ظرف سرامیکی قدیمی دیگر را در بازار پیدا می‌کردم، یک گیاه جدید برای پر کردن آن اضافه می کردم. Euphorbia Sipolisii f. Crestata  مورد علاقه من است.

بزودی اشکال گیاهان مایه الهام وود شد و کشیدن آنها برای او به یک آیین قرنطینه تبدیل شد.خودش می‌گوید:«بسیار علاقمند بودم که در حالت مراقبه بنشینم و تنها روی این یک چیز تمرکز کنم. همانطور که اغلب انجام می‌دهم، از یک کتاب طراحی کوچک شروع کردم و بعد از آنکه در سبک خطوط خودم اعتماد به نفس پیدا کردم، به سراغ دفترچه بزرگ و طراحی در مقیاس بزرگتر رفتم.

وود می‌گوید: «فکر می‌کنم فرش‌ها با جوهر یکنواخت و پاک‌شده روی نقاشی‌های کاغذی بسیار نزدیک و هماهنگ هستند». من عاشق این هستم که CC-Tapis چگونه با هنرمندان خود کار کرد تا راهی برای بازنمایی ظرافت طراحی‌های آنها ایجاد کند.

سی سی - تاپیس یک شرکت طراحی تولید فرش ایتالیایی مستقر در میلان است که فرش‌های دستباف معاصر را برای فضاهای مسکونی تولید می‌کند.

 

 

نکته جالب در باره همکاران شرکت اینکه یک ایرانی مقیم نیویورک نیز در این جمع حضور دارد؛ طاهر اسد بختیاری.

طاهر اسد بختیاری (متولد ۱۳۶۱، تهران) هنرمندی خودآموخته است که روی اشیاء، منسوجات و تجربیات تمرکز دارد، اما محدود به آن نیست. طاهر پس از تحصيل در رشته مولتي مديا و مديريت در كانادا و سوئيس، يك آژانس خلاق در تهران و بعداً شهر نيويورك افتتاح كرد. او چندین مجموعه کار از جمله "پروژه بافت عشایری"، تخیل مجدد چند لایه و مداوم از مصنوعات عشایری، و "بشکه های بازیابی"، مفهوم سازی استعاری از ظروف نفت خام را توسعه داده است، طاهر در نیویورک زندگی می کند. برای آشنایی ییشتر کلیک کنید


 

 

 

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به سایت اطلاع رسانی فرش ایران- کارپتور است

پی‌نوشت:
بتان لورا وود مدرک کارشناسی ارشد طراحی محصول را در کالج سلطنتی هنر بریتانیا، زیر نظر یورگن بی و مارتینو گمپر دریافت کرد. از زمان فارغ التحصیلی در سال 2009، Bethan یک تمرین چند رشته ای ایجاد کرده است که با بررسی مواد، همکاری صنعتگران، و اشتیاق به رنگ و جزئیات مشخص می شود. بتان از کاوش در روابطی که ما با اشیا در زندگی روزمره مان برقرار می کنیم لذت می برد و این سوال را مطرح می کند که چگونه آنها می توانند به مجاری فرهنگی تبدیل شوند. او به رویکردهای انتقادی برای دستیابی به پایداری در زمینه مصرف انبوه و تولید محور علاقه دارد.
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.