'گزارش

تولید سالانه ۳۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف توسط ۷۲ هزار نفر در آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بیش از ۷۲ هزار نفر در استان در زمینه تولید فرش دستباف مشغول به فعالیت می باشند.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

عبدالحمید سرتیپی ۲۵ خرداد در جمع خبرنگاران بمناسبت هفته فرش بابیان اینکه فرش دستباف نماد تاریخ و جغرافیای این استان محسوب می‌شود، گفت:  ۲ نقشه فرش آهنین افشار تکاب و ریز ماهی خوی که نماد دیرین تاریخی وجود این هنر صنعت در آذربایجان غربی می باشد، ثبت جهانی شده است و این نشانگر جایگاه ملی و جهانی فرش دستباف استان است.

وی افزود: بیش از ۷۲ هزار نفر در آذربایجان غربی در زمینه تولید فرش دستباف مشغول به فعالیت می باشند و سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف توسط هنرمندان این استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود که این یک جایگاه و اعتبار ملی برای استان است.

سرتیپی تصریح کرد: هنر صنعت فرش دستباف علاوه بر اینکه یک نماد هنری برای استان محسوب می شود یک هنر صنعت اشتغال آفرین، ارزآور و سودآور نیز است.

سرپرست صمت استان اضافه کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان متولی این هنر صنعت حتماً از فعالان و دست اندرکاران فرش دستباف استان حمایت خواهد کرد و برای توسعه تولید و اشتغال فرش دستباف برنامه ریزی های لازم را انجام و برای تحقق این برنامه ها پیگیری های لازم را در سطح ملی و استانی انجام خواهد داد.

سرتیپی تأکید کرد: هدف اداره کل صمت برند سازی فرش دستباف استان است که این امر را با کمک فعالان این حوزه تا تحقق آن پیگیری و به سرانجام خواهد رساند.

وی با اشاره به مشکلات بیمه ای فعالان و دست اندرکاران فرش دستباف استان گفت: در خصوص بیمه قالی بافان در سطح ملی و استانی اقداماتی صورت گرفته است و ما نیز در تلاش هستیم که این روند ادامه یابد و دولت نیز نسبت به پرداخت سهم خود در این زمینه اقدام کند.

سرتیپی خاطر نشان کرد: از دیگر مشکلاتی که قالی بافان و دست اندرکاران فرش دستباف استان با آن درگیر هستند کمبود نقدینگی است که متاسفانه با توجه به افزایش قیمت موادِ اولیه، نخ، ریسمان، تجهیزات و غیره در این حوزه بافندگان و تولید کنندگان فرش دستباف استان را با مشکل مواجه ساخته است که این موضوع را نیز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه فرش استان پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم با مرتفع ساختن مشکلات مالی و نقدینگی فعالان فرش دستباف استان شاهد شکوفایی هنر صنعت قالی بافی در استان باشیم.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.