فرش در ایران

گردآوری بیش از 200 طرح اصیل فرش دستباف سنندج

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: افزون بر ۲۰۰ طرح اصیل و قدیمی فرش دستباف سنندج گردآوری و در قالب کتابی چاپ و منتشر شد.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

علی رجبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از برنامه‌های پروژه توسعه خوشه صنعتی فرش دستباف در استان، گردآوری طرح های قدیمی و اصیل فرش دستباف است که این مهم تحقق یافت.
وی با اشاره به اینکه فرش تک پود سنندج اوایل سال جاری ثبت جهانی شد، افزود: با سفارش و حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیش از ۲۰۰ طرح اصیل و قدیمی فرش دستباف منطقه سنندج جمع آوری شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کردستان ادامه داد: برخی از این طرح های گردآوری شده بسیار قدیمی بوده و دیگر بافندگان اقدام به بافت آن نمی کنند و نمونه های آن شاید در سایر نقاط جهان وجود داشته باشد.

با سفارش و حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیش از ۲۰۰ طرح اصیل و قدیمی فرش دستباف منطقه سنندج توسط استاد هادی سلیمانی جمع آوری شده است

رجبی بیان کرد: به نوعی این طرح ها که توسط استاد "هادی سلیمانی" گردآوری و در قالب کتابی منتشر شده است تاریخچه مصور فرش دستباف سنندج است که برای تهیه آن چهار میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه این اثر ارزشمند چاپ و در اختیار علاقمندان به حوزه فرش دستباف قرار گرفته است، گفت: تهیه کتاب جامع فرش دستباف بیجار هم در مراحل نهایی است.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.
این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۱۵۰۰ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۷۲۰ واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.