روز ملی فرش دستباف

موزه فرش برگزار می کند: جشن روز ملی فرش - فردا

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

موزه فرش ایران به مناسبت "روز ملی فرش دستباف" طی مراسمی با حضور علاقمندان و دستاندرکاران فرش و دستبافته ها  این روز را گرامی می دارد.

در این مراسم موزه فرش با همکاری و دعوت اداره کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، به رونمائی از کتاب "گنجینه ملی فرش ایران" خواهد پرداخت.
تورج ژوله، مولف، با همکاری دکتر سیروس پرهام و با مقدمه ای از پرویز تناولی تلاش داشته تا در این کتاب طی 212 صفحه، قطع سلطانی و چاپ نفیس، به معرفی پنجاه اثر ارزشمند گنجینه موزه فرش ایران بپردازد.


اهمیت این کتاب در این است که موزه ملی فرش ایران پس از ۴۰ سال یک کاتالوگ از آثار خود را در معرض دید همه قرار می‌دهد. بسیاری از آثار معرفی شده در این کتاب، پیشتر نه در جایی منتشر شده بودند و نه در معرض دید عموم قرار داشتند. نخستین کاتالوگ این موزه در سال ۱۳۵۷ منتشر شده بود. کل مجموعه شامل ۲۰۰ فرش است که در چهار مجلد معرفی می‌شود. روند تالیف و آماده سازی این مجموعه ۶ سال زمان برده است. گنجینه ملی فرش ایران کتابی دوزبانه (فارسی و انگلیسی) است.

 

افتتاحیه دومین جشنواره از افسانه تا اصالت، از دیگر برنامه های این مراسم است.
جشنواره از افسانه تا اصالت در جهت معرفی خدمات تازه ای در زمینه اصالت سنجی قالی های ایرانی است که استارتاپ چمروش ارایه آن را برعهده دارد.

 

رونمائی از رسانه تصویری خانواده فرش و نیز رونمائی از پادکست تاریخ شفاهی فرش دستباف از دیگر برنامه های این مراسم است.

موزه فرش در اطلاعیه ای به همین مناسبت، از علاقمندان برای حضور دعوت به عمل آورده است.
مراسم گرامیداشت روز ملی فرش، روز شنبه 20 خرداد ماه از ساعت 15:00 تا 17:00 در محل آمفی تئاتر موزه فرش واقع در چهارراه فاطمی – کارگر برگزار خواهد شد.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.