ریسندگی و تابندگی

سه کارگاه نخ ریسی در استان کرمانشاه راه اندازی می‌شود

معاون صنایع دستی استان از راه اندازی سه کارگاه بزرگ نخ ریسی در شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین تا پایان امسال خبر داد.

ویسی افزود: این کارگاه‌ها با هدف تکمیل زنجیره ارزش بافته‌های داری مانند گلیم، سه کارگاه نخ ریسی در استان کرمانشاه راه اندازی می‌شودجاجیم و موج بافی راه اندازی می‌شود.

وی افزود: اگر بخواهیم اصالت این صنایع دستی را حفظ کنیم نیاز به مواد اولیه سنتی با رنگ و پشم طبیعی داریم که با ایجاد این کارگاه‌ها به این هدف می‌رسیم.

ویسی خاطرنشان کرد: یکی از این کارگاه‌ها با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر تا ماه آینده وارد چرخه تولید می‌شود و دوکارگاه دیگر نیز با اشتغالزایی ۵۰ نفر تا پایان سال فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که در مجموع برای راه اندازی این سه کارگاه ۱۲ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

معاون صنایع دستی استان با اشاره به شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش در استان گفت: از جمله این زنجیره‌ها می‌توان به زنجیره ارزش صنایع فلزی شامل هنر‌های دستی، چاقو سازی، زیورآلات و تراش سنگ‌های قیمتی اشاره کرد.

ویسی افزود: زنجیره ارزش البسه یکی دیگر از زنجیره‌های ارزش شناسایی شده است که بیشتر در زمینه دوخت و برش فعالیت دارند و اقلیم کردستان و استان‌های غربی از مشتریان این محصول هستند.

وی زنجیره ارزش نقاشی را به عنوان یکی دیگر از زنجیره‌های ارزش صنایع دستی اعلام کرد و گفت: این زنجیره هنر‌های تذهیب، مینیاتور و نقاشی سنتی را تشکیل می‌دهد.

ویسی یاداور شد: احجام چوبی به عنوان یکی دیگر از زنجیره‌های ارزش از پر طرفدارترین صنایع دستی در استان است که کشور‌های حوزه خلیج فارس از مشتریان این محصول هستند و هنر‌های معرق، منبت، گره چینی، سوخته کاری، ساز‌های چوبی و بسیاری هنر‌های دیگر را تشکیل می‌دهد.

معاون صنایع دستی استان گفت: ۶۰ رشته صنایع دستی در استان کرمانشاه داریم که بیش از ۲۵ هزار هنرمند دارای مجوز در این رشته‌ها فعالیت می‌کنند.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.