گزارش

بزم افروزی فرش حیدریان در برنامه گفتگومحور سپنج

سایت اطلاع رسانی فرش ایران _ کارپتور

قالی قجری زیبای ملایر، یکی از قالی های کلکسیون فرش حیدریان، این روزها با حضور در برنامه سپنج، به عنوان تنها عنصر تزئینی صحنه این برنامه جلوه می کند.

علی درستکار، مجری سابق تلویزیون، که اجرای سپنج را بر عهده دارد در گفتگویی اختصاصی به سایت اطلاع رسانی فرش ایران گفت: برنامه سپنج همانگونه که از اسمش پیداست کنایه ای است به عاریتی، گذرایی، ناپایداری و موقتی بودن این دنیا. ما در سپنج می خواهیم از زبان بزرگان و پیشکسوتان و اهالی فرهنگ و هنر بشنویم و از چشم آنان به این جهان بنگریم. اینان تجربه زیسته خود را در گفتگویی ساده و صمیمی با ما در میان می گذارند. از این رو تصمیم گرفتیم تا صحنه را از هر عنصر غیر ضروری خالی کنیم تا موضوع بر همه حواس ما اثر بگذارد. به همین خاطر قرار شد تنها دو صندلی، یکی برای میهمان و یکی برای مجری، همه اکسسوار صحنه را تشکیل دهد.

در این میان با پیشنهاد آقای آرش حیدریان برای ارایه قالی دستبافی روبرو شدیم که به دوره قاجار تعلق داشته و در جریان انحصار ورثه و از آنجا که هیچ یک از وراث حاضر به از دست دادن این قالی نمی شده، قالی را بریده و میان خود تقسیم کرده اند. خب ما با یک اثر هنری مواجه شدیم که هم زیباست و هم قدیمی. این قالی روزگار مدیدی با رنج ها و غم و شادی آنها که بر روی آن گام میزدند زیسته و داستانهای متعددی در سینه دارد. بنظرمان حضور این قالی زیبا که در دو پاره به امانت از سوی فرش حیدریان به ما داده شده است هم می توانست بر زیبایی صحنه اثر بگذارد و هم قدمتش و شاید قصه اش خود بر سپنج روزگار تاکید داشته باشد. از این جهت سپنج را بر روی این قالی تولید و به مخاطبان خود عرضه می کنیم

ویژه برنامه گفتگومحور «سپنج» با اجرای علی درستکار از یکشنبه بیستم اسفند در شبکه نمایش خانگی (فیلیمو) منتشر شد. برنامه سپنج در هر قسمت میزبان گفت‌وگو با یکی از اهالی فرهنگ و هنر و فلسفه و عرفان است. سپنج با شعار «گذر از روزمرگی» و رویکرد دعوت به تفکر تولید می گردد، تاکنون چهار نوبت تهیه و پخش گردیده است. فاضل نظری، سید مهدی شجاعی، علی نصیریان و ساعد باقری میهمانان چهار برنامه قبلی سپنج بوده اند.

این ویژه برنامه را علی درستکار اجرا می‌کند و حسین ربانی، تهیه کننده آن است.
ویژه‌برنامه «سپنج» در ماه مبارک رمضان، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۸ صبح از شبکه نمایش خانگی (فیلیمو) منتشر می‌شود
.

شما می توانند این برنامه دیدنی را در فیلیمو به نشانی www.filimo.com  تماشا کنید.
بجز این، می توانید در صفحه اینستاگرامی علی درستکار با نشانی
@alidorostkarinroozha هم علاوه بر فیلم های خلاصه شده برنامه از چند و چون و ماجراهای سپنج نیز مطلع شوید.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.