گزارش

فعالیت ۲۲۰ هزار بافنده فرش در استان اصفهان

بیش از ۲۲۰ هزار بافنده فرش در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

مژگان ایزدی رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی اصفهان در نشست خبری دومین جشنواره قالی فاخر ایران با اشاره به اینکه بیش از دو میلیون بافنده فعال فرش در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲۲۰ هزار نفر مربوط به استان اصفهان است گفت: اصفهان از دیرباز سابقه درخشانی در زمینه تولید فرش داشته و هنرمندان بزرگی در این منطقه وجود دارند.

علی شهبازی، مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی استان اصفهان نیز گفت: وضعیت فرش دستباف خوب نیست و مشکلات در این بخش بسیار است، البته اصفهان همچون همیشه در راستای رفع مشکلات این بخش پیشتاز بوده و با انجام اقداماتی در جهت رفع مشکلات قدم برداشته است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان اصفهان نیز گفت: دومین دوره از جشنواره ملی قالی فاخر با هدف انتخاب و معرفی آثار برگزیده و فاخر کشور در حوزه فرش در اصفهان برگزار می‌شود.
سعید عصاچی افزود: دبیرخانه دائمی جشنواره قالی فاخر به اصفهان واگذار شده و این جشنواره هر ساله در این استان برگزار خواهد شد.

او گفت: بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران هم‌زمان با جشنواره قالی فاخر در اصفهان برگزار خواهد شد و در تلاشیم که این فرش‌های برتر پس از انتخاب، در نمایشگاه‌های خارجی و بین‌المللی به نمایش گذاشته شوند تا بتوانیم بازاریابی خوبی برای فرش‌ها انجام دهیم.


یاسر حنیفی، معاون مرکز ملی فرش ایران نیز با اشاره به تغییراتی که در حوزه ستادی فرش دستباف در وزارت صمت صورت گرفته، در این جلسه گفت: این تغییرات در برنامه‌های کلان وزارت مانعی برای فرش نیست و دومین جشنواره قالی فاخر معطوف به جشنواره فرش برتر و با هدف الگوسازی و ارتقای معیار‌های انتخاب قالی فاخر برگزار می‌شود.


علانور توکلی، نایب‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران نیز با انتقاد از تلفیق مرکز ملی فرش ایران با صنایع خلاق، اعلام کرد: امریکا اولین تحریم را برای فرش ایران رقم زد و دولت ما نیز با تلفیق این دو نهاد بدون هماهنگی با بخش خصوصی ضربه دیگری به هنرصنعت فرش دستباف وارد کرد.


محمد مهدی دهقانی، معاون اداره کل صمت استان اصفهان، تلاش انجمن‌ها، اتحادیه و اتاق بازرگانی برای برگزاری جشنواره را ستودنی خواند و گفت: به همت بخش خصوصی این جشنواره از ظرفیت بالایی برخوردار شده است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.