فرش در جهان

نمایشگاه سه روزه قالی‌های مدرن فرش کحال در قاهره

شرکت مصری "قالی‌ کحال 1871" فرش‌هایی با حال و هوای معاصر عرب ارائه می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار خارجی سایت اطلاع رسانی فرش ایران (کارپتور) به نقل از عرب‌نیوز، شرکت کحال 1871، قدیمی‌ترین و معتبرترین تولید کننده فرش‌های دست‌باف مصر، با برپایی نمایشگاهی تحت عنوان Outloud Collective و با ارائه مجموعه‌ای از فرش‌هایی که توسط 14 هنرمند و طراح آینده‌دار مصری خلق شده‌اند، در مسیر رویکردی معاصر قرار گرفته است.

Kahhal 1871 یکی از معرترین تولیدکنندگان قالی مصر است

Outloud Collective، یک نمایشگاه چند رشته‌ای هنر و طراحی است که به مدت سه روز در محل مجتمع رادیو-سینمای قاهره - ساخته شده در دهه 1930 و یکی از پروژه‌های جاه‌طلبانه گروه الاسماعیلیه در مرمت مرکز شهر - برگزار می‌شود.
این رویداد، زاییده فکر محمد الکحال، مدیر عامل نسل پنجم کحال 1871 است که چشم‌اندازش ایجاد نقطه‌ای بین میراث این برند و احترام به هنر سنتی قالیبافی و هنر و طراحی معاصر است.

محمد کحال به عرب نیوز گفت: «هر کاری که ما انجام می دهیم دست ساز است، به این معنی که از همان صنایع دستی استفاده می کنیم که پدربزرگ من در سال  1871 بهره می‌گرفت.
آنچه اکنون بسیار مهم است این است که ما بتوانیم طرح های مدرن را از طریق همکاری با طراحان، هنرمندان و طراحان مد محلی به نمایش بگذاریم. این بهترین راه برای حمایت، رشد و جلب توجه بین المللی برای چشم‌انداز این هنر خلاق مصر است."

این برند در سال 1871 توسط عبدالله الکحال - یک جوان سوری مهاجر و متخصص در فرش دستباف - تاسیس گردیده و در طول 151 سال به یکی از معتبرترین تولیدکنندگان قالی مصر تبدیل شده است او اولین کارخانه خود را در سال 1902 افتتاح و اولین نمایشگاهش را در سال 1936 برگزار کرد.

اخیراً، در سال 2017 که محمد مدیر عامل شد، Kahhal 1871 علاوه بر تولید مجموعه های خود، شروع به سفارش مجموعه های ویژه هنرمندان و طراحان کرد.

فرش Fernand Leger برای کحال 1871

این رویداد که اکنون برای دومین سال متوالی خود برگزار می‌شود، طرح‌های فرش کحال 1871 توسط برخی از استعدادهای درخشان مصر، از جمله معمار احمد فیید، را به نمایش می‌گذارد. معمار و طراح شریف مرسی، طراحان مد موناز و آیا عبدالرئوف، بنیانگذاران برند مد Okhtein بنیانگذار و مدیر خلاق Form Design Engi Jaouda ;  شریک مدیر و مدیر طراحی Design Avenue Karen Fadel; معمار مشهور و بنیانگذار شرکت طراحی کیمیا، کریم مختیگان، فارغ التحصیل پارسون و بنیانگذار لیبل مد مرام پاریس، مرام ابوالانین. معمار برجسته و طراح ارشد در شرکت طراحی کیمیا، محمد فارس؛ شریک مدیر و مدیر خلاق شرکت  Design Avenue، محمد طلائیا؛ طراح و بنیانگذار محلالی مونا حسین، بنیانگذاران دیزاین پوینت، نهال لیهتا و کریم الحیوان؛

ایا عبدالرئوف، یکی از بنیانگذاران برچسب مد اختاین، به عرب نیوز گفت: «محمد الکحال ژانویه گذشته با ما تماس گرفت و این واقعیت که او طراحان مد را در آن گنجاند برای ما جالب بود. به ما آزادی نهایی داده شد تا هر موضوعی را انتخاب کنیم و با فرش‌ها مثل بوم‌ها رفتار کنیم.»

طرح فرش کریم فیاض برای کحال 1871.

او اضافه کرد: من و موناز هنرمند هستیم و هنر فقط به یک شکل از طراحی محدود نمی شود. هر دوی ما دوست داریم چیزهای زیادی را طراحی و دوباره طراحی کنیم. ادغام از نظر ما بسیار آسان بود. فرش‌ها بوم بود و نخ‌ها مثل رنگ.»

اختاین چهار فرش – دو فرش ابریشمی و دو گلیم – تولید کرد که همگی دستباف هستند و تولید آن سه تا شش ماه به طول انجامید.

در حالی که تمایزات بین هنر، طراحی و مد همچنان محو می‌شود، نمایشگاهی مانند Outloud Collective قدرت چنین امتزاج‌هایی را نشان می‌دهد - و در پایتخت‌های عربی مانند قاهره بار دیگر صحنه خلاقانه‌ای رو به رشد جوانه می زند.

فروشگاه های Kahhal 1871 در هلیوپولیس و خان ​​الخلیلی در شهر قاهره مصر هستند.

 

درصورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون فعالیت شرکت فرش کحال 1871 و نیز آشنایی با طراحان همکار این شرکت می توانید مطلب منتشر شده در سایت scoop empire در همین زمینه را در لینک زیر مطالعه کنید:
https://scoopempire.com/meet-the-designers-in-kahhal-1871s-outloud-event/

پی‌نوشت:
انتخاب و انتشار اخباری نظیر این مطلب از سوی سایت اطلاع رسانی فرش ایران به جهت آشنایی بیشتر کاربران خصوصا دستاندرکاران تولید و صادرات فرش کشور با روند و نوع فعالیت‌های تولیدکنندگان خارجی و بازارهای جهانی صورت می‌گیرد. خرسند خواهیم شد تا با ارایه نظرات خود ما را در این زمینه یاری کنید.
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.