'گزارش

نبود بازار مناسب و تشکل‌های حمایتی، قالیبافی را در فسا با مشکل مواجه کرده است

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فسا گفت: عدم وجود بازار مناسب جهت فروش محصولات تولیدی  و کمبود تشکلهای حمایتی  از مشکلات اصلی صنعت قالی بافی در شهرستان فسا است.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

محمد صفایی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: شهرستان فسا با دو مجتمع بزرگ و متمرکز، تعداد ۶ کارگاه و  بیش از ۳۲۰۰ نفر قالیباف در صنعت قالی بافی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: قالی بافی از صنایع دستی بومی این شهرستان است که رواج کامل داشته و از نظر اقتصادی پس از دامداری و کشاورزی در رتبه قابل قبولی قراردارد.

به گفته سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فسا، ماهانه به طور متوسط  به میزان  ۳۶۰مترمربع از نوع تجاری، ۲مترمربع تمام ابریشم، تابلو فرش۱۲مترمربع، گبه ریزبافت ۵۸مترمربع و درشت بافت ۲۵۰مترمربع تولید می شود.

صفایی بیان کرد:  استقبال از این صنعت در شهرستان روند خوبی داشته و در صورت حمایت و رفع موانع میتوان امیدوار بود در آینده نزدیک صنعت فرش فسا بیش از گذشته در سطح داخلی و خارجی مطرح باشد.

به گفته وی; نبود نقشه راه ،برنامه هدف و به روز نبودن طرح ها و محصولات تولیدی باعث ایجاد شکاف بین تولیدکنندگان و خریداران می باشد.

صفایی اضافه کرد: با توجه به اینکه بافنده ها در این شهرستان بانوان و اغلب از خانواده های کم درآمد هستند لذا فعالیت آنها بعنوان منبع درآمد خانواده محسوب می شود.

 قالی بافی در حال حاضر، از صنایع رایج و ارزنده شهرستان فسا است و انواع قالی و قالیچه در کارگاه های آن با طرح های قدیمی و جدید به بازار عرضه می شود و طبق نظر کارفرمایان قالی های بافته شده به استانهای همجوار صادر می شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.