گزارش

خرید فرش ایرانی از دستور کار توکیو خارج شد!

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

وزیر مختار سفارت ژاپن در ایران معتقد است که تحریم‌ها و مشکلات جانبی آن یکی از عوامل موثر در کاهش سفر مردم ژاپن به ایران و خرید فرش ایرانی از سوی ژاپن است.

در دو دهه اخیر صادرات فرش ایرانی به شدت کاهش یافته است.  به طوری که (.....) به کمتر از 50 میلیون در سال‌های اخیر رسیده است. در این میان صادرات فرش ایران به ژاپن نیز کاهش یافته است. یکی از فعالان صنعت فرش ایران به «اکوایران» گفت: تحریم‌ها و عدم امکان تعاملات مالی ایران با ژاپن یکی از عوامل مهم در کاهش صادرات فرش ایرانی است.

درمورد این موضوع با «موراکا کنجو» وزیر مختار سفارت ژاپن در ایران نیز گفتگو کردیم. وزیر مختار سفارت ژاپن در ایران درباره علل کاهش واردات فرش دستباف ایران از سوی ژاپن گفت:

«در وضع کنونی، به دلیل تحریم‌ها و مشکلاتی که مردم ژاپن برای مسافرت به ایران دارند، سفارت ژاپن در  ایران به تلاش خود برای نشان دادن زیبایی های ایران به مردم ژاپن ادامه می دهد، اینکه ایران کشور زیبایی هست و مکان‌های زیبایی برای دیدن دارد، سوغاتی های زیبا و بی‌نظیری دارد. پس من فکر می‌کنم که از طریق این تلاش‌ها، مردم ژاپن همچنان عشق و علاقه خود را  نسبت به تولیدات تجاری ایران و فرش‌های ایرانی نشان بدهند.»

او در ادامه درباره اینکه حجم واردات ژاپن از ایران در سال‌های اخیر چقدرکاهش یافته است؛ نیز گفت: «آمار دقیقی ندارم. اما  این را می‌توانم بگویم که مردم ژاپن به عشق و علاقه خودشون به فرش ایرانی ادامه خواهند داد و این مسئله اصلا تغییری نخواهد کرد.»

موراکا در پاسخ به اینکه  به غیر از تحریم چالش‌های پیش روی مبادلات تجاری ایران و ژاپن چیست؟ چقدر تحریم‌ها بر مبادلات دو کشور اثر دارد؟ نیز گفت:« آمار دقیقی ندارم. این درسته که برای مردم ژاپن ساده نیست که به ایران بیایند و کارهای تجاری انجام بدهند، دلایل متعددی هست.»

وزیر مختار سفارت ژاپن در واکنش به این موضوع که آیا ژاپن مایل هست با ایران در مورد یکسری کالا اقدام به تهاتر کند؟ نیز توضیح داد:« من نمی‌توانم در این مورد نظر خاصی بدهم. اما مسئله مهم این است که ما روابط خوب و دوستانه خود را ر حفظ می‌کنیم. در پنج سال آینده می‌خواهیم روابط دیپلماتیک  صد ساله ایران و ژاپن را جشن بگیریم.»

ویدئوی گفتگوی «اکوایران» با «موراکا کنجو» وزیر مختار سفارت ژاپن در ایران را ایـنــجـا ببینید.

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.